Crime Busters B

User avatar
CPScienceDude
Member
Member
Posts: 176
Joined: December 12th, 2018, 2:40 pm
Division: C
State: IN
Location: Crown Point High School White

Re: Crime Busters B

Postby CPScienceDude » February 22nd, 2019, 6:08 pm

Yup, you're allowed to touch them.
wait wat I thought that was illegal
Relooking at the rules I guess its not, lol.
2.B. "Students who unsafely remove their safety clothing/goggles or are observed handling any of the material or equipment in an unsafe manner will be penalized or disqualified from the event." Soooooo nvm. Sorry for the confusion!
CPHS 23'
2020 events: Ornithology, Machines, Gravity Vehicle, and Forensics
Member of the Builder Cult
Assassination 139: Summer Vacation
About me! https://scioly.org/wiki/index.php/User:CPScienceDude

Ocelot1912
Member
Member
Posts: 3
Joined: January 29th, 2019, 4:25 pm

Re: Crime Busters B

Postby Ocelot1912 » February 24th, 2019, 2:06 pm

Yup, you're allowed to touch them.
wait wat I thought that was illegal
Relooking at the rules I guess its not, lol.
2.B. "Students who unsafely remove their safety clothing/goggles or are observed handling any of the material or equipment in an unsafe manner will be penalized or disqualified from the event." Soooooo nvm. Sorry for the confusion!
so is it ok or not? Sorry im confused

User avatar
CPScienceDude
Member
Member
Posts: 176
Joined: December 12th, 2018, 2:40 pm
Division: C
State: IN
Location: Crown Point High School White

Re: Crime Busters B

Postby CPScienceDude » February 24th, 2019, 2:08 pm


wait wat I thought that was illegal
Relooking at the rules I guess its not, lol.
2.B. "Students who unsafely remove their safety clothing/goggles or are observed handling any of the material or equipment in an unsafe manner will be penalized or disqualified from the event." Soooooo nvm. Sorry for the confusion!
so is it ok or not? Sorry im confused
My personal interpretation is that you are not allowed to touch them
CPHS 23'
2020 events: Ornithology, Machines, Gravity Vehicle, and Forensics
Member of the Builder Cult
Assassination 139: Summer Vacation
About me! https://scioly.org/wiki/index.php/User:CPScienceDude

Ocelot1912
Member
Member
Posts: 3
Joined: January 29th, 2019, 4:25 pm

Re: Crime Busters B

Postby Ocelot1912 » February 24th, 2019, 3:17 pm

Relooking at the rules I guess its not, lol.
2.B. "Students who unsafely remove their safety clothing/goggles or are observed handling any of the material or equipment in an unsafe manner will be penalized or disqualified from the event." Soooooo nvm. Sorry for the confusion!
so is it ok or not? Sorry im confused
My personal interpretation is that you are not allowed to touch them
ok thank you

User avatar
Crimesolver
Member
Member
Posts: 101
Joined: July 31st, 2018, 2:07 pm
Division: B
State: CA

Re: Crime Busters B

Postby Crimesolver » February 27th, 2019, 2:00 pm

Is it normal that the zinc I work with doesn't react with HCl? It's the one from the ward science chemistry kit
Also, how other ways would i differentiate between the tin, zinc, and aluminum?
Nothing for now...
Keep on going :!:

Benewcomb
Member
Member
Posts: 38
Joined: October 28th, 2017, 5:16 am
Division: B
State: IN
Location: Hauser Jr Sr High School

Re: Crime Busters B

Postby Benewcomb » February 28th, 2019, 1:11 pm

HeNlo how many of pages of notes do we get? I just want to check
thx!
It’s gonna be me!

User avatar
CPScienceDude
Member
Member
Posts: 176
Joined: December 12th, 2018, 2:40 pm
Division: C
State: IN
Location: Crown Point High School White

Re: Crime Busters B

Postby CPScienceDude » February 28th, 2019, 2:47 pm

HeNlo how many of pages of notes do we get? I just want to check
thx!
One front and back
CPHS 23'
2020 events: Ornithology, Machines, Gravity Vehicle, and Forensics
Member of the Builder Cult
Assassination 139: Summer Vacation
About me! https://scioly.org/wiki/index.php/User:CPScienceDude

Benewcomb
Member
Member
Posts: 38
Joined: October 28th, 2017, 5:16 am
Division: B
State: IN
Location: Hauser Jr Sr High School

Re: Crime Busters B

Postby Benewcomb » March 2nd, 2019, 7:33 am

HeNlo how many of pages of notes do we get? I just want to check
thx!
One front and back
Thanks!
It’s gonna be me!

wec01
Member
Member
Posts: 207
Joined: February 22nd, 2019, 4:02 pm
Division: Grad
State: VA

Re: Crime Busters B

Postby wec01 » March 2nd, 2019, 2:58 pm

Is it normal that the zinc I work with doesn't react with HCl? It's the one from the ward science chemistry kit
Also, how other ways would i differentiate between the tin, zinc, and aluminum?
Zinc should react with HCl and it has one of the more obvious reactions, so I'm not sure why it wouldn't. If you can't figure it out, I would look up videos if you're not sure what to expect, but I don't think you have to worry about it not having a clear reaction at competition. As for differentiating between those metals, you may be able to narrow it down by its appearance (color and shine) or how dense it feels, but other than that there's not much else besides the reaction to go off of. Ideally, you'll notice different levels of reactivity between them which should help identify them. If you find any other methods that seem to work well, do whatever is easiest for you and seems to give the best results.
2019 Nationals Medals:
4th place Fossils
5th place Sounds of Music
2nd place Thermodynamics

User avatar
Crimesolver
Member
Member
Posts: 101
Joined: July 31st, 2018, 2:07 pm
Division: B
State: CA

Re: Crime Busters B

Postby Crimesolver » March 2nd, 2019, 3:32 pm

Is it normal that the zinc I work with doesn't react with HCl? It's the one from the ward science chemistry kit
Also, how other ways would i differentiate between the tin, zinc, and aluminum?
Zinc should react with HCl and it has one of the more obvious reactions, so I'm not sure why it wouldn't. If you can't figure it out, I would look up videos if you're not sure what to expect, but I don't think you have to worry about it not having a clear reaction at competition. As for differentiating between those metals, you may be able to narrow it down by its appearance (color and shine) or how dense it feels, but other than that there's not much else besides the reaction to go off of. Ideally, you'll notice different levels of reactivity between them which should help identify them. If you find any other methods that seem to work well, do whatever is easiest for you and seems to give the best results.
Okay thanks!
Nothing for now...
Keep on going :!:


Return to “2019 Lab Events”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest